Административен съд Шумен ще разгледа в открито съдебно заседание на 15.11.2019г. жалбата на Политическа партия „Воля“ срещу решение на Общинска избирателна комисия - Каолиново
Административно дело № 537/2019г. е инициирано по жалба на Политическа партия „Воля“, представлявана от В.Н.М. срещу Решение № 108 от 28.10.2019г. на Общинска избирателна комисия /ОИК/ - Каолиново, за определяне на резултатите от изборите за общински съветници в Община Каолиново в местни избори 2019г.
Делото е насрочено за 15.11.2019г. от 13.00 часа.
Административен съд Шумен прекрати производствата по административни дела № 533/2019г. и № 539/2019г.
Административно дело № 533/2019г. е образувано по жалба на К.Б.Б., с постоянен адрес с.К., срещу Протокол № 272300000010014 от 27.10.2019г. на Секционна избирателна комисия /СИК/ № 272300014 с твърдения, че е дал своя вот с бюлетина за общински съветници с № 43 и с преференция за общински съветник № 104, като в протокола на СИК тази преференция не била отразена.
За да остави жалбата без разглеждане, съдебният състав е приел, че К.Б. не разполага с право да атакува изборните резултати, тъй като оспорва протокола в качеството си на избирател, чийто глас за общински съветници с отразена преференция според него не бил зачетен по отношение на префенцията. Като допълнителен аргумент съдът е изтъкнал и обстоятелството, че протоколът на СИК не представлява индивидуален административен акт, подлежащ на оспорване по реда на Изборния кодекс – на оспорване подлежи решението на Общинската избирателна комисия, с което се обявяват резултатите от гласуването за общински съветници, което в случая не е обжалвано.
Административен съд прекрати и административно дело № 539/2019г., образувано по жалба на Р.С.Р., представляващ политическа партия „Български Социалдемократи“ в частта `и срещу Решение за избор на кмет на Община Шумен от 27.10.2019г., с което е насрочен втори тур на изборите за кмет на Община Шумен за 03.11.2019г. и са допуснати до участие в този втори тур Л. Д. Х., издигнат от ПП „Герб и В.Д.В., издигнат от ПП „БСП За България“.
Съдът е счел оспорването за недопустимо, тъй като се атакува решение на общинската избирателна комисия, с което единствено се определят кандидатите, допуснати до участие във втори тур и то не представлява индивидуален административен акт, подлежащ на самостоятелен съдебен контрол по реда на Изборния кодекс. По тези съображения жалбата е оставена без разглеждане.
Постановените прекратителни определения не са окончателни и подлежат на обжалване пред Върховния административен съд на Република България.